niedziela, 17 marca 2013

Suflet na słodko z żurawiną .

Robiłam go poraz pierwszy i jak zwykle poprzemieniałam w przepisie. Nie wiem czy wyszedł idealnie ale nam smakował.
                                    Suflet na słodko z żurawiną .







Składniki;

3 jajka
70 g margaryny lub masła
50 g mąki pszennej
250 ml mleka 2%
70 g cukru kryształ
 2 łyżeczki żurawiny całej  ze słoiczka
wiórka kokosowe

kokilki - 5 sztuk
bułka tarta do ich wysypania
i trochę margaryny do ich wysmarowania.

          

Sposób wykonania:



W rondelku rozpuszczamy margarynę  lub masło. Dodajemy mąke energicznie mieszając.
Następnie wlewamy zimne mleko i na małym ogniu podgrzewamy do momentu aż masa zgęstnieje.
Zdejmujemy z gazu i studzimy.


                             

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy  je na sztywno, a żółtka miksujemy z cukrem.

Masę żółtkową wlewamy do przestudzonej masy , dodajemy żurawinę i dokładnie miksujemy.


Dodajemy ubite białka.
 Łyżką delikatnie łączymy z masą .
Kokilki smarujemy margarynę i posypujemy bułką tartą .





Mase przekładamy do miseczek. Wstawiamy je na dowolną blaszkę, a następnie do piekarnika.


                 
Piekłam je 25 minut w temp 200 stopni na termoobiegu.
Po upieczeniu wyłożyłam na talerz i podałam z łyżeczką żurawiny.







3 komentarze:

  1. Szkoda, że nie ma zdjęcia w przekroju... Wyglądają naprawdę apetycznie :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i już dodane ,jak na pierwszy raz to chyba za bardzo mi opadł ale w miarę nabrania praktyki będzie puszysty

    OdpowiedzUsuń