wtorek, 5 listopada 2013

Nietypowe zastosowanie kaszy gryczanej....

                              Sernik z kaszą gryczaną 










 SKŁADNIKI;


 1 kg sera trzykrotnie mielonego President z wanilią 
10 jaj kurzych
200 g kaszy gryczanej 
300 g cukru kryształ
1/2 łyżeczki kwasku cytrynowego
150 g margaryny dobrej jakości
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie budyniu śmietankowego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
tłuszcz i bułka tarta do formy.

Tortownica o średnicy 26 cm.
 









Sposób przygotowania:


Margarynę miksujemy z cukrem.
 Następnie dodajemy kolejno po jednym jajku ciągle miksując.
   Dosypujemy do masy proszek do pieczenia razem z proszkiem budyniowym i mąką ziemniaczaną oraz kwaskiem cytrynowym .
Porcjami dodajemy ser. 
 Na koniec masę łączymy z ugotowaną najlepiej w woreczkach i przestudzoną już kaszą gryczaną .
Mieszamy już  wtedy ją łyżką .

       Tortownicę o średnicy 26 cm smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą .
Masę serową przelewamy do formy.
Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni C i wstawiamy formę z masą na 60 minut.
Kroimy po  całkowitym wystudzeniu sernika.






Smacznego

12 komentarzy:

  1. Bardzo mnie ten przepis zaciekawił. Sernik wygląda apetycznie. Ale mi powiedz, czy dodawałaś rodzynki, czy to kasza jest widoczna w serniku? Fajny przepis. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest kasza gryczana tylko ugotowana i dodana do masy

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszę gryczaną. Mówi się, że to "królowa kasz" :) Podoba mi sie ten przepis, choc strasznie dużo jajek sie dodaje

    OdpowiedzUsuń
  4. co tam jajka w porównaniu z jego smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łączę kaszę z serem, ale zawsze na wytrawnie, na słodko jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis :) Kasza gryczana na słodko to dla mnie jej nowa odsłona.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi sie ten sernik tylko prosze napisz czy ma byc kasza gryczana palona czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki smak sernika z kaszą gryczaną pamiętam z dzieciństwa. Na drożdżowym cieście, na słodko, łączyła ser z kaszą moja babcia :) Dla mnie przepyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń