środa, 30 lipca 2014

Kluski śląskie z cukiniową potrawką .

Tydzień z cukinią   


    Kluski śląskie z cukiniową potrawką .







SKŁADNIKI:

Kluski;

1,5 kg ziemniaków ugotowanych
ok.2 szklanki mąki ziemniaczanej
sól do smaku.

POTRAWKA:

1 cukinia 
1 biała cebula
1 kg łopatki wieprzowej
3 żółte papryki
2 czerwone papryki
3 łyżki oleju
1 łyżeczka przyprawy uniwersalnej np.Kucharek
Czarny pieprz do smaku
2 łyżki koncentratu pomidorowego Pudliszki. 








SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Mięso kroimy w średnią kostkę .
Cukinię ja miałam dużą więc przekroiłam na pół i wydrążyłam nasiona za pomocą łyżki. 
Pokroiłam cukinie razem ze skórą w kostkę .
Papryki oczyściłam ,usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w kostkę .
Cebule drobno posiekałam i przesmażyłam na rozgrzanym oleju. 
Dodałam do niej mięso a po 10 minutach cukinię i papryki.
 Razem smażyłam do miękkości mięsa i warzyw. 
Na koniec doprawiłam Kucharkiem i czarnym pieprzem, dodałam koncentrat pomidory.

Kluski :
 
Między czasie ugotowane ziemniaki zmieliłam w maszynce do mięsa.
1/4 część odłożyłam na bok, a w mięjsce po nich wsypałam mąkę ziemniaczaną. 
Wyrobiłam ciasto i ukształtowałam kluski.
Gotowałam w osolonym wrzątku.

Gotowe kluski wyłożyłam na talerz i dodałam porcję potrawki cukiniowej. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz