niedziela, 29 czerwca 2014

Sernik z truskawkami

                 Sernik z truskawkami

 


Składniki

SPÓD
1 blat biszkopta

125 g margaryny lub masła


SERNIK

500 ml śmietany 36 %

1 kg sera z wiaderka

50 g żelatyny spożywczej
125 ml wody
3 łyżki wody
cukier puder 0,5 szklanki

DODATKOWO

1 kg truskawek świeżych

2 opakowania galaretki truskawkowej
750 ml wody

0,5 tabliczki gorzkiej czekolady.





                    Sposób przygotowania:



Spód z biszkopta / możemy użyć takiego ,który nam pozostał z pieczenia lub upiec nowy wtedy nie musimy go kruszyć i łączyć z margaryną . Ja miałam taki trochę przyschnięty wiec pokruszyłam go i wymieszałam ręką z margaryną .Wyłożyłam nim blaszkę 23 x 24 cm lekko dociskając do dna. Blaszkę wyścieliłam folia aluminiową uprzednio. Śmietanę 36 % ubiłam na sztywno. Pod koniec wsypałam cukier puder. Dodałam do niej ser z wiaderka z nuta wanilii .

Sernik z truskawkami - krok 2


Międzyczasie namoczyłam żelatynę w 125 ml wody. Odstawiłam by napęczniała. Dodałam 3 łyżki wody i podgrzałam tak by żelatyna się rozpuściła. Do lekko przestudzonej żelatyny dodałam 2 łyżki masy śmietanowo -serowej. Wymieszałam mikserem. Cienkim strumieniem wlałam do reszty masy i miksowałam chwile .

Sernik z truskawkami - krok 3


Na spód poukładałam całe małe truskawki. Przelałam masę sernikową.

Sernik z truskawkami - krok 4 
 
 
Po bokach formy ułożyłam połówki większych truskawek, a na masę sernikową mniejsze owoce. 2 galaretki rozpuściłam w 750 ml wody ,przestudziłam i już tężejącą zalałam sernik. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i za pomocą szprycy z wąską końcówka robimy wzory. Wsadzamy do zamrażalnika a następnie ozdabiamy ciasto. Wszystko chłodzimy z 3 godziny.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz